My heart beats while I’m leaning on your shoulders

TIPS TEMUDUGA PEDIDIKAN UPSI .
Thursday, January 17, 2019 | 0 comments

Hai assalammualaikum..
long time rasanyan tak update blog.. setahun lebih dahh. im so sorry totally mmg buzy nak bina kehidupan..

so apa khabar korang semua? hehe..
Alhamdulillah seperti yang korang tahu aku lepasan diploma kolej vokasional. Aku dekat sini nak stroy my exprience sepanjang bergelar fresh graduat diploma. ni. apa penjalanan hidup aku dan what i feel?

mana nak start ni eh
okey macamni.. hehe after aku grad aku start seraching keje yang berkaitan dengan aku mmg niat dlam hati aku kata.. aku nak cari pengalamn setahun,.. atleats kan.. bolehla saya ada ilmu bekerja dengan orang tu kan?..
lepas je keja selama setahun mmg terdetiknya hati aku rasa macm dh takde hati nak kje. nak sambung study..
tapi aku hanyalah lepas KOLEJ VOKASIONAL which is orang kata tikus makmal lagi..
biasalah selalu dlm otak aku mesti cakap layak ke aku layak ke akuu.. hahah.

but than,, mak ayah yang sentiasa support..
aku apply macam2,.
ciast vto program
ump
uthm
upsi..

seconf intake.. upu aku apply tak dpt..
so pengalamn interview education punya program semua sama je..

ciast?
temuduga :
1. first soalan di tanya perkenal diri lah macm biasa..
2. dia cakap apa yang korang tau pasal ciast ni?
3. cerikan projek fyp korang or penglamn dlm bidang kemahiran?
4. siapa menteri pemyeledikan .. ciast under siapa? korang kena tahu orng2 penting yang berkaitan dengan ciats cth: jpk , menteri sumber mnusia.. pengarah ciast.
5. jangan lupa hafal visi misi ciast jugak..


uthm..
1. bagi aku temudga education uthm ni mmg sempoi habis beb sumpah ckapp..
dia akan suruh kau pekenal diri dari A-Z then dia akan selit apa2 soalan yang dia rasa nak tanya berdasarkan apa yang krg ckp..

upsi.
1. dia mmg takd perkenal kan diri pape.. dia just tanya apa pengalamn kerja yang aku ada berdasarkan aku dari vokasional ..
2. second laguage apa yang aku nak belajar dan kenapa?
3. dia tanya kalau student skrg asyik dengan gadget je .. macamne kita nak handle student macni.


so itu jela tips aku ada harap membantu.. jetiga tiga perlukan speaking so get ready je ok?

btw aku dpat panggilan uthm tu alhamdulilah.